Inspired Reflections: An Introduction
Mots-clés :
Feminist Pedagogy, Teaching, Introductory Course in Gender, Women's, Sexuality and Feminist StudiesRésumé
This introduction to Belaboured Introductions: Inspired Reflections on the Introductory Course in Gender, Women's and Sexuality Studies explores the major themes of our co-edited collection, which was motivated by our shared interests in the interplay of affective ecologies; storytelling; epistemologies and archives; seduction; austerity; labour and embodiment in the GWS classroom. Ultimately, our cluster contributes to what we see as a significant gap in the academic literature on the feminist scholarship of teaching and learning while provoking new questions about the role of the Introductory course in relation to field development and (re)constitution.Statistiques
Références
Butler, Judith. 1994. “Against Proper Objects.” Differences: A Journal of Feminist Cultural Studies 6. 2-3: 1-26.
Hemmings, Claire. 2011. Why Stories Matter: The Political Grammar of Feminist Theory. Durham & London: Duke University Press.
Hobbs, Margaret and Carla Rice. 2012. “Rethinking Women’s Studies: Curriculum, Pedagogy, and the Introductory Course.” Atlantis: Critical Studies in Gender, Culture, and Social Justice 35.2
Ferguson, Roderick. 2012. The Reorder of Things: The University and its Pedagogies of
Minority Difference. Minneapolis: The University of Minnesota Press.
Orr, Catherine M., Braithwaite, Ann, and Diane Lichtenstein, eds. 2012. Rethinking Women’s
and Gender Studies. New York: Routledge.
Stockton, Kathryn Bond. “New Majorities, Shifting Priorities.” Filmed April 2011. YouTube
video. https://www.youtube.com/watch?v=x8gJO0fttMM
White, Melissa Autumn and GWFS Ph.D. Interest Group. “Precarious Value? Critical Reflections on the Ph.D. in Gender, Women’s and Feminist Studies.” Panel presented at the National Women’s Studies Association, Milwaukee, WI. Saturday November 14, 2015.
Wiegman, Robyn. 2012. Object Lessons. Durham: Duke University Press.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
Les auteurs qui publient dans cette revue acceptent les conditions suivantes:
1. Les auteurs conservent les droits d’auteur et accordent le droit de première publication à la revue. L’œuvre est simultanément sous licence internationale Creative Commons Attribution 4.0 qui permet à d’autres personnes de la partager en citant dans les remerciements l’auteur de l’œuvre et sa publication initiale dans cette revue.
2. Les auteurs savent que les articles publiés dans Atlantis sont indexés et disponibles par le biais de divers outils de recherche universitaires et professionnels, y compris, entre autres, Erudit.
3. Les auteurs peuvent conclure des ententes contractuelles supplémentaires et distinctes pour la distribution non exclusive de la version de l’article publiée par la revue (c’est-à-dire, l’afficher dans un dépôt institutionnel ou la publier dans un livre), en signalant qu’elle a été initialement publiée dans cette revue.
4. Les auteurs sont autorisés et encouragés à prépublier leur œuvre, c’est-à-dire à la publier en ligne (dans un dépôt institutionnel ou sur leur site Web, par exemple) avant et pendant le processus de soumission. Cela peut conduire à des échanges productifs, ainsi qu’à ce que le travail publié soit cité plus tôt et plus souvent. Renseignez-vous davantage ici sur la prépublication.