Snapping: Feminist Pedagogy and Navigating the “New” Right

Auteurs-es

  • Heather Latimer University of British Columbia, Okanagan

Mots-clés :

affect theory, anecdotal theory, feminist pedagogy, Sara Ahmed, the “new” right

Résumé

Cet article utilise des récits anecdotiques et la théorie des affects pour réfléchir aux répercussions de la pédagogie féministe tout en naviguant parmi les écueils de la « nouvelle » droite. Il étend les métaphores de Sara Ahmed sur le « feminist snap » (pétage de plomb féministe) et l’oreille féministe comme tactiques pédagogiques et épistémologiques.

Statistiques

Chargement des statistiques…

Biographie de l'auteur-e

Heather Latimer, University of British Columbia, Okanagan

Heather Latimer is Assistant Professor of Gender and Women’s Studies at the University of British Columbia, where she teaches courses on reproductive politics, feminist epistemologies, and critical sexuality studies. In general, her research aims to understand and explain the history of reproductive politics by studying representations of reproduction, specifically in science fiction and film.

Téléchargements

Publié-e

2020-11-01

Numéro

Rubrique

Special Section: Speaking Freely and Freedom of Speech